Nu börjas det igen :)

Nu är det dags att ta upp min blogg igen. Den har legat lite på is under en tid, har inte haft tid och ork att uppdatera. Mycket har hänt sen jag skrev sist. Jag har först och främst stigit in i vuxenvärlden på riktigt. Jag har tagit studenten, vilket är en sjuk frihetskänsla och absolut den roligaste veckan i mitt liv.

Just nu sitter jag på tåget påväg in in till Stehag, till mitt nya jobb, fjärde dagen idag. Det är en 100% tjänst som elevassisten till en pojke i årskurs 6. En utmaning som jag tror kommer bli både rolig och givande. Alla på skolan är helt underbara och otroligt snälla. Känns stort att få ett sådant ansvar. Man är inte längre någon APU-elev som bara sitter brevid och inte ha något uppgift.

Nu är det även bestämt att jag flyttar in till Malmö. Jag och Patrik ska renovera hela lägenheten och jag tror att det kommer att bli hur bra som hellst. Känns som att det är dags att få stå på sina egna ben och inte leva på mina föräldrar längre. Dessutom är Patrik det absolut bästa som har hänt i mitt liv och det ska bli underbart att få dela vardagen med honom.

Nä nu är jag snart framme i Stehag och det är dags att packa ner datorn. Men jag lovar att en ny uppdatering kommer inom kort.

Ha det fint / Pernilla

Kommentarer
Postat av: Marie

vad kul att det har gått så bra för dig och er! Börjar väl närma sig ett år snart? puss o kram

2008-08-21 @ 11:22:14
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0