Årets match...

handbollfewf ega


Då var den spelad, årets match, iallafall för min del. Det var dags att möta lågan, laget jag spelat i sen jag var 6 år gammal. Kändes såklart jättekonstigt och emellanåt som en träning. Vi spelade vår sämsta match hitills, den jämna matchen mot OV i måndes satt kvar i benen och ingenting funkade som det skulle. Lågan gjorde en bra match och det var jämt i stort sett hela matchen. Jag kunde inte spela i slutet av andra halvlek då jag var så nervös så jag inte visste vart jag skulle bli av. Domarna var ju inte heller på topp denna kväll. Men om man ska se det objektivt så var dem lika dåliga på bägge hållen. Tillslut blev det iallafall vinst för oss med 23-22 vilket var en sjuk lättnad. Som vi sa efter matchen, det är en styrka att kunna vinna när man spelar dåligt. Vi är fortfarande obesegrade efter 6 matcher, gottis :)

Jag hade ju trots allt en helt egen hejjarklack. I stort sett alla mina 94-flickor var och hejjade på mig. Efter matchen kallade dem på mig, jag fick en stor kram av varenda en av dem. Sen fick jag en stor bukett blommor och ett litet kort där dem skrev att dem saknade mig. När jag gick därifrån kom det faktiskt en tår. Dem är helt underbara dem här flickorna och dem ligger varmt om hjärtat. Ikväll ska dem spela Dalhemscupen här i Malmö och jag ska se varennda match...

Igår bar det av till Ullared. Det blev full bil med mamma, jag, morfar, Johanna och Matilda. Jag hittade faktiskt riktigt mycket, en hel del kläder, några julklappar, lite till hemmet och så. Det var en riktgt mysig dag och Patrik kom och hämtade mig i Hörby på kvällen.

Det blir en slapp dag idag. Har kört Patrik till jobbet och nu sitter jag bara här och knappar. Ska städa, handla och förbereda inför imorgon. Patrik fyller ju 23 år på måndag så vi ska ha lite middag här imorgon med släkt och så. Det blir nog mysigt. Nä nu har jag skrivit av mig för den hä gången. Har varit en hektisk vecka med två matcher, nytt jobb och massa annat. Ska bli bättre på att skriva oftare, men tiden räcker inte riktigt till, busy woman ;)

KRAM !

Kommentarer
Postat av: Emmy

att inte vara på plats då du spelade var fel, :)<3

2008-11-01 @ 12:28:07
URL: http://emmyannalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0