Tisdag

nui

Ber om ursäkt för mitt deppiga inlägg igår. Hade verkligen en dålig dag, men det kan man väl få ha ibland. känns iallafall mycket bättre idag. Imorgon är det dags för lägerkola för mina 6or. Vi ska ut till Sjöholmen med 48 stycken tolvåringar. Det blir lekar, grillning och övernattning. Får hoppas att det blir mysigt :)

Halvligger i soffan och är helt slut i huvudet och har träningsvärk i magen efter pilatesträningen igår, rätt skönt ändå. Nu ska jag slappa en stund sen kommer min älskling hem om en stund. Han fick förresten nytt jobb idag på expert, riktigt glad för hans skull. Det är han verkligen värd, han är underbar. Utan honom och min vänner hade jag inte överlevt. Med tiden märker man vem som är en riktiga vänner, vem som bryr sig och hör av sig när allt är jobbigt. Ni är ljuspunkten här i livet !

Träffade förresten en gammal klasskamrat på tåget hem idag. Så kul att träffas igen och höra vad alla gör nu efter att skolan har slutat. Tiden går så fort och alla far ut på sina äventyr, spännande...



Här kommer ett litet referat från seriepremiären som jag hittade på hemsidan...

Joanna Pagmert: Hemvändare från Eslöv. Före detta 9a som skolats om till linjespelare i Eslöv, kommer att användas både som 9a och linje under säsongen. Stor och stark.

Pernilla Andersson: Från Lågan, en mycket lovande m9 innan man i Lågan fick för sig att skola om henne till 6a. Kommer framförallt att härja på 9m. Spelintelligent med lurigt skott.

Malin Bladh: Målvakt från Lundagård. Elitserierutin från Eslöv och Lugi. Hade tappat sugen men vill satsa igen med oss i Dalhem. Otroligt hög högsta nivå.

Emelie Svensson: Målvakt från Kristianstad. Bor i Malmö, läser i Köpenhamn och spelade i Kristianstad. Kom själv till oss och frågade om hon fick träna. Har stor potential och är väldigt placeringssäker.

Viktoria Berqvist: 6a från Lundagård med stort hjärta. Är 91a och slåss för att ta sig in.


Utöver dessa är Erna tillbaka för fullt efter nästan 2 års skadefrånvaro. Dessutom har vi flyttat upp några av våra duktiga juniorer fullt ut.


Under sommaren har vi tränat och spelat in de nya spelarna och nu var det alltså examen.


Växjö hemma var på pappret en match vi skulle vinna då Växjö var nykomlingar från div 3. Nu mötte vi ju Växjö i slutet av förra säsongen och förlorade. Detta gjorde att man inte kände sig helt säker. Växjö har ett bra lag som säkert kommer att klara sig kvar.

Matchen började lite trevande där vi visade lite för mycket vilja och för lite hjärna. Växjö drog ner tempot och vi stressade för mycket. Men med hjälp av ett bra försvar och en bra målvakt hade vi 9 lika i pausen. Trots det var jag aldrig riktigt orolig då det kändes som om vi var det bättre laget. I början av 2a halvlek tog vi tag i det och gjorde 8 raka mål. Detta släppte vi sen aldrig och kunde vinna med 22-16. Det kändes som en godkänd premiär där vi kunde spela runt på många spelare. Förhoppningsvis har vi nu kommit in i spelet och kommer att spela ännu bättre mot Karlshamn borta den 5e oktober. Värt att notera är att 10 spelare gjorde mål. Det tror jag blir styrkan i år, att vi har en bredare trupp.


/Coach



Ha en mysig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0