Måndag

Veckans första dag är alltid jobbig, att komma in i rutin igen efter en del ledighet och sportlov. Började iallafall dagen på dagis med Therese som är en riktigt skön tjej, vi kan snacka om allt. Väl där så hamnade vi på småbarnsavdelningen idag och jag fick ta hand om en flicka på lite över ett år som höll på att bli inskolad. Hon var så fruktansvärt söt men var jätteledsen hela tiden då hon inte vant sig vid att vara utan mamma. Men jag satt och myste med henne och dem andra sötnosarna.

Efter lunch var det ju dags för fritids som vanligt och dagen rullade på fort som vanligt. Barnen hade mycket att berätta efter en veckas ledighet så jag fick snällt lyssna. Var även i hallen idag och lekte lekar och busade. Efter det var dagen slut och det var dags att sätta sig på tåget igen. Många menar att det är jobbigt att pendla, för mig är det avkoppling till tusen. När du sitter där på tåget har du inga måsten, du kan bara sitta, varva ner och koppla av, ett skönt avbrott på dagen. Väl hemma blev det en supergod smoothie och en macka innan det var dags för träning. Underbar träning med massa springande, var helt död efteråt men känns samtidigt härligt.

Imorgon är det match i Helsingborg mot OV som just nu ligger tvåa i serien. Vi spelade lika sist vi möttes men dem har spelat upp sig och det kommer nog bli en tuff match. Ska iallafall åka in direkt efter jobb och hejja så gott jag kan. Nu ska jag krypa ner i sängen och sova så jag orkar dra mig upp tidigt imorgon. Sköt om er!

Måste förresten sända en hälning till min underbara mamma som fyller år idag. Hon ställer upp i alla lägen och finns alltid där för mig. Vad hade jag gjort utan henne? Grattis mamma :)

KRAMAR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0