Måndag


Det var dags för jobb idag, två personal och tre barn. Har varit riktigt lugnt så ska inte klaga, vi åkte pulka hela förmiddagen. På eftermiddagen var jag själv med dem så då hade dem cirkusföreställning för mig, dem är för söta. Sen kröp vi upp i soffan med massa av filtar och tittade på Knatte, Fnatte och Tjatte och sen på Landet för längesedan, myspys alltså!

Fick reda på idag att ett syskonpar som jag har hade förlorat sin pappa. Han hade tagit självmord precis innan jul. Tårarna rann ner på mig då jag träffat denna pappa flera gånger, hur trevlig som hellst och alltid glad. Jag vet att man inte ska döma innan man vet anledningarna till hans handlande. Men jag kan inte hjälpa att jag tycker han är sjukt egoistisk. Lämnar fru och två helt underbara barn. På torsdag kommer barnen tillbaka till skolan, vad ska man säga? och hur ska man bete sig? Detta är något vi ska prata om på onsdag, inte lätt med massa barn som inte förstår situationen. Usch jag ryser bara jag tänker på det...

Ikväll var det även dags för årets första handbollspass. Sjukt skönt att vara igång igen även om man kände sig lite ringrostig. Vi har inte match förens den sista Januari så har ett tag på mig att slipa formen. Allting kan hända vi ligger 3 poäng efter ettan och 1 poäng efter tvåan, så vem vet? Vi kanske är med och slåss om en div 1 plats efter denna säsongen? Man kan ju alltid hoppas.

Nä nu ska jag nog snart krypa ner i sängen. Inatt, närmare 01.30 är det dags för Sveriges Junior lag att spela VM-final i Hockey. Patrik ska sitta uppe och se matchen och det ryktas om att Tulle ska komma hit och se matchen här och sen sova på vår soffa. Men då lär jag sova gott och vara lyckligt ovetande om vad som sker i vårt vardagsrum ;)


Puss & Kram

ef

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0