Torsdag

Nu har jag gjort det... Jag har sökt in till Malmö Högskola. Har sökt Barndoms- och ungdomsvetenskap och det känns helt rätt. Nu är det bara att hålla tummarna på att jag kommer in och sen blir jag återigen student för några år framöver. Men jag ser faktiskt fram emot det, är ju lika bra att göra det när man vet vad man vill. Kommer ju dessutom att träffa massa nya människor och jag slipper pendla eftersom det ligger här i Malmö. Känns iallafall som en stor lättnad att det verkligen är gjort nu, var nere på infoteket innan idag för att förhöra mig om att jag verkligen valt rätt. Nu väntar spänningen tills antagningsbeskedet kommer :)

Det var en jobbig dag på jobbet. Människor kan vara så elaka mot varanndra och det vet vi om men när det sen kryper ner till 6-åringar skrämmer det mig. Att små barn medvetet kan vara så elaka mot andra barn gör mig så ledsen. Vart är världen på väg? Vad kan vi göra för att hindra detta? Måste man trycka ner andra för att själv må bra?

Handbollssäsongen är även slut för denna gång. Blev ingen sista match i Växsjö utan den blev inställd efter en massaklödd, lite tråkigt. Nu har vi uppehåll en vecka och sen är det träning april ut. En månads välförtjänt vila och sen drar den tuffa sommarträningen igång, men den ger verkligen och det är skönt. Så får vi hoppas på en ny bra säsong till nästa år, har ju haft lite otur i år. Vi tappade en del spelare och några skador gjorde att vi blev lite skakiga. Vi spelade ju jämt med topplagen och slutar förhoppningsvis 4a i tabellen vilket är helt okej efter omständigheterna.

Nu har jag tjatat färdigt och Patrik kommer snart hem från sitt möte. Det blir lite mys i soffan och sen blir det sängen.
Ha det fint och njut av att våren är påväg :)

sdv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0