Måndag

Imorse var jag på skolan för att visa och gå igenom mitt utkast med min mentor. Hon tyckte det såg jättebra ut så nu ska jag bara korrigera lite småsaker sen kan jag lämna in, ska bli grymt skönt. Imorgon kommer Malin så vi kan hjälpas åt med det sista. När jag var klar på skolan tog jag en runda på stan. Patrik fyller ju år imorgon så har införskaffat lite inför det. Kan inte skriva för mycket här då han kanske är här inne och snokar. Han fyller faktiskt 24 år och har redan värsta åldersnojjan, stackare.

Till kvällsmat idag blev det kött- och grönsakspaj.
Den är riktigt lätt att göra, går snabbt och är dessutom jättegott.
Så jag tänkte bjuda på receptet här för de som vill testa:

Pajskal:
2 dl mjöl
100 g margarin
3 msk vatten

Fyllning:
Bryn köttfärs i en stekpanna och woka grönsaker i den andra.
Blanda sedan ihop det och häll i en creime freich, jag brukar ta med chili o paprika smak.
Häll i blandningen i pajskalet och toppa med lite riven ost.
Låt stå i ugnen ca 20 min på 225 grader.

io


Kommentarer
Postat av: Linda

Låter gott, får man kanske testa då :)

2009-11-03 @ 16:37:55
URL: http://bromee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0