Man vinner ingenting på att vara snäll i handboll...

Idag vad dags för vår tredje match för säsgongen och det var Lågan borta. Ett lag och en klubb jag själv spelat i nästan 13 år. Såklart att det är tufft att möta ett lag man själv spelat i, att möta spelare man känner och titta upp på läktaren och känna de allra flesta som sitter där.

Det blev en tuff match som jag tyckte vi styrde från början till slut. Vi hade en svacka i slutet av första halvlek men vi gick in i andra halvlek och visade att vi verkligen ville vinna den här matchen. När domarna blåser av matchen visar tavlan 24-18 till oss, alltså sex sköna bollar.

En sak som man som spelare måste ta är att på plan är man inte vänner, inte med någon i motståndarlaget, inte ens om man kännt varanndra i flera år. Man vinner ingenting i handboll på att vara snäll, så länge man håller sig inom ramarna är det bara att trycka på och kriga till sista minuten. Det är en sport där den hårdaste vinner. När man sen går av planen är man en annan person igen, då är allt glömt och matchen är slut. Kan man inte ta det så ska man inte spela handboll...

Idag ville vi verkligen vinna, en fredagkväll borta mot lågan. Sjukt skön seger som vi kommer suga på ett tag och glädjen vi har genom hela matchen är helt enorm, riktigt kul att spela i ett sånt lag. Tyvärr trampade jag snett i sista upphoppet och vred till knät igen, sjukt jävla drygt och just nu har jag sjukt jävla ont. Men just ikväll bryr jag mig inte, handboll är grymt kul och hitills är vi ju faktiskt obesegrade :D

Kommentarer
Postat av: Sofie

Tråkigt att du vred knäet men grattis till en härlig seger!! Otroligt kul... vila du lite så blir du snart hel igen!! Kram Sofie

2009-10-10 @ 09:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0