- Presentera mig själv

Det här med att presentera sig själv är inte alltid helt enkelt. De flesta som läser här vet säkert vem jag är, men vi kör på ändå. Jag heter Pernilla Malin Andersson och föddes i februari 1989. Jag är uppvuxen i Hörby, en liten by mitt i Skåne. Där bodde jag med mina föräldrar och min syster fram tills jag vad 19 år. Efter det träffade jag min stora kärlek och flyttlasset gick mot Malmö. Jag har nu vari sambo med Patrik i snart tre år och trivs fruktansvärt bra med det. Vi bor i en lägenhet i utkanten av Malmö, men tar oss in till stan på tio minuter med bil och tjugo minuter med cykel.

Jag har alltid tyckt väldigt mycket om barn. På gymnasiet läste jag Barn- och fritid Special på Bergaskolan i Eslöv och efter studenten tog jag ett sabbatsår då jag jobbade på Stehagsskolan, där jag trivdes väldgt bra. Jag har nog alltid vetat att det är förskolelärare eller lärare som jag vill bli. Därför kändes det lika bra att börja på högskolan direkt för att jag så tidigt som möjligt skulle nå mina mål. Så nu pluggar jag på lärarutbildningen på Malmö Högskola, där jag snart börjar på min fjärde termin av sju.

Som person är jag för det mesta glad, snäll, social och omtänksam. Jag tycker om att ha fina människor omkring mig hela tiden. Att jag är en envis människa kan nog de flesta omkring mig skriva under på och stackars Patrik blir varse detta varje dag.

Mitt allra största intressen är träning och då främst Handboll. Det är enligt mig en sport som har allt: fysik, taktik, lagkänsla och spänning. Började redan i bollskolan, men hoppade av eftersom man bara lekte lekar. När jag var sex år började jag igen och har hållt på sen dess. Jag spelade i IK Lågan under hela min uppväxt, men var även med och spelade ett JSM med Eslöv, vilket var väldigt kul. Var även med en runda i Katrineholm med Skånelaget, vilket var en riktigt rolig upplevelse. När jag flyttade till Malmö så bytade jag klubb till Dalhem, då jag kände att jag behövde en förändring för att utvecklas. Det kan vara något av det bästa jag gjort, det gav mig några av de finaste vännerna jag har idag :) Nu är jag åter tillbaka i IK Lågan och pendlar till Hörby 3-4 dagar i veckan, om det är värt det? Japp !

Kanske vet du nu något nytt om mig ;)

dsfb


Kommentarer
Postat av: Pagge

Ditt mellannamn var ny fakta för mig :)

2010-12-18 @ 14:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0