Då var det dags igen...

Har inte kännt för att blogga nu på ett bra tag, men nu är det dags att skriva av sig lite igen. Tiden bara rinner iväg tycker jag och det har redan hunnit bli februari. Jag har klarat av den första terminen på högskolan och fått högsta betyg på båda tentorna. Mycket slit har det varit, men det har ju gett resultat och jag är nöjd :)

Just nu är vi ute på två veckors praktik. Jag är i en liten etta på Södervångskolan i Vellinge. Trivs jättebra och barnen är riktigt härliga. Har fått mycket mer ansvar nu och håller i stort sett i något varje dag. Nästa vecka ska jag vara ansvarig för en hel temadag tillsammans med barnen, ska bli jättekul. Jag känner verkligen att jag är helt rätt på det. Visst kan det vara jobbigt ibland, men barnen ger en så mycket energi tillbaka.

Nu är det äntligen helg efter att ha varit uppe klockan sex varje morgon. Jag har precis städat hela lägenheten, här är jättefint och luktar gott gör det. Ikväll kommer Cornelia hit på lite fredagsmys. Vi ska bara ta det lugnt, laga mat och prata av oss, var längesen sist.

Skriver mer imorgon, jag lovar ;)


ui


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0