Nya glassar !

Kan nu meddela att jag provsmakat alla GBs glassnyheter för 2010. Var på möte nere i stan, uppe på en resturang på Handelsbanken så hade jag, min chef Jennie och min nya arbetskollega Mikael ett möte. Jag jobbar som kanske inte alla vet på Resturangen på Skånes Djurpark och det var dags för oss att bestämma vilket sortiment vi ska ha i sommar. Det är STORA förändringar på gång, framförallt på matsidan där vi ska jobba bort gatukökskänslan och köra mer på "riktig" mat, vilket ska bli både kul och spännande !

Vi var ju som sagt tvungna att provsmaka årets nya glassar, en del riktigt goda en del mindre lyckade varianter. GB-gubben "Clovve", GB:s starkaste symbol har ju fått en flickvän, "Clovina". Eftersom kronprinsessan ska gifta sig snart så hänger GB på. Nu ska "Clovve" och "Clovina" gifta sig och detta är sommarens GB-tema ;)

jiu

  • Årets favorit är den nya Ben&Jerry glassen, en pinnglass med mycket choklad som är helt galet god., MUMS !
  • Magnum ska släppa tre nya, en guldig variant som jag inte gillade alls, en med massor av hasselnöt som var helt okej och en med tranbär, som var riktigt god. Tyvärr blir det ingen ny magnum till djurparken då de blev nerröstade.
  • En ny gitarrglass för barn med choklad och vaniljglass. High school musical kommer pryda pappret så den kommer säkert att bli poppis bland barnen.
  • Smileyglassen, är en pinnglass som smakar tuggumi och i pinnen eller rättare sagt röret så finns där små karameller som smäller när man stoppar in dem i munnen. Denna var vidrig, men vi tog med den för kidsens skull, hehe.
  • Solero pineapple, denna trodde jag starkt på men var en stor besvikelse. Var bara en klen isglass, helt okej men inget mer, den blev nerröstad den med.
  • Sommarens stora hit kommer nog bli den gigantiska GB-struten. Den är full med gräddig glass, pecannötter och chokladsås. Denna kommer finnas på djurparken i sommar, be there !

Nu ska jag byta om och sen får jag ner och springa
bort alla glassar jag stoppat i mig idag ;)
Ha en mysig kväll.
K r a m !

 


Kommentarer
Postat av: Marie

det lät gott... nu blev jag helt sugen på glass ju :)

2010-02-19 @ 10:13:22
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0