"Måste man heta Ernst Kirchsteiger för att vara lycklig?"

Dagens föreläsning var den bästa jag varit på, då har jag ändå varit på en del. Den här killen hade en berg och dalbana med mina känslor i 1,5 timme. Ena stunden blev jag så berörd av hans berättelser att jag fick tårar i ögonen och i nästa minut skrattade jag så att tårarna sprutade på mig. Inte förvånad att han även är stand-up komiker, för killen är sjukt rolig. Vilken fantastik människa han är, Jonas Helgesson. Han har en poäng i allt han säger och får en verkligen att se bakom de fördomar man har.

Han pratade om att han inte tycker synd om sig själv, han anser inte att han dragit nitlotten. Han menar att det bara finns vinstlotter, då vi alla har fått chansen att delta i universums största äventyr... Livet. Tänk hur rätt han har, nästa gång jag klagar, har en fördom eller bara tycker synd om mig själv så ska jag tänka på honom. Killen som trotsade allt, läkarna sa att han aldrig kommer kunna prata och nu arbetar han med just det, att prata, han föreläser runt om i hela Sverige. Har ni chansen att lyssna på honom så gör det, ni kommer bli förändrade!


jonas


Kommentarer
Postat av: Tozz

Ååååh vad avundsjuk jag är! har hört om den o hade gärna velat lyssna på honom!

<3

2010-11-11 @ 17:11:05
Postat av: Pernilla

Ja Tozz, du måste lyssna på honom en dag. Helt fantastisk ♥

2010-11-11 @ 17:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0