- Min bästa vän

Inser att jag helt glömt bort de där temainläggen som jag skulle skriva om. Men jag tar tag i det nu, och rubriken idag blev "Min bästa vän".


När jag var liten var Jessica min bästis. Vi delade vagga, bodde tre hus ifrån varanndra, våra familjen umgicks, vi tillbringade varje sommar tillsammans på Lomma camping, vi spelade fotboll och handboll, vi började skolan tillsammans och tog studenten tillsammans. Men åren går och man växer ifrån varanndra, men sanningen är att hon nog varit min enda bästis.

Jag har många underbart fina vänner. Ett par äldre barndomskompisar som bor kvar i Hörby, det är något speciellt med människor man växt upp med och delar så många minnen med. En del har man träffat genom skolan och en del genom handbollen. Efter flytten till Malmö har jag funnit ett helt gäng med underbara tjejer som jag älskar att umgås med. Fast vi inte kännt varandra särskilt länge så känns det så ibland, som om de alltid funnits i mitt liv.

Vissa vänner träffar man ofta, andra mer sällan. Men det viktiga för mig är att jag kan plocka upp min telefon och ringa en vän jag inte pratat med på ett tag och det känns som det var igår vi sågs. Såklart är vissa vänner närmare än andra, men jag vill inte rangordna. Olika vänner har olika egenskaper som alla betyder oerhört mycket för mig.

Imorgon ska jag ut och äta med en hel drös av dem,
det kommer bli helt underbart.

Jag älskar er, ni betyder allt :)



Kommentarer
Postat av: Morbror Tomas

Fan vad du är klok Pernilla :)

2011-02-08 @ 11:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0