Peter Forsberg

Vi satt precis och tittade på presskonferensen med Peter Forsberg. Har har idag bestämt sig för att lägga skridskorna på hyllan och sluta med den sport han älskar mest i hela världen. Efter alla problem med sin skadade fot ville han ge det en sista chans i NHL, men foten höll inte och han tvingades ge upp. Mitt under talet så brister hans röst och hans ögon fylls med tårar, han tar några sekunders paus... Jag tror det är många som inte förstår hur stor idrottsman han är och fast jag inte är någon direkt hockeyfantast så trillade en tår på mig med när jag såg hur förkrossad han var. Att ge upp det man älskar att göra och brinner för är tufft, att dessutom inte själv få bestäma när man ska sluta kan jag tänka mig är ännu värre.

Här kommer ett klipp från presskonferensen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0